09129381214

تماس بگیرید

 آشنایی با انواع روش های شستشوی فرش

آشنایی با انواع روش های شستشوی فرش

انواع روش های شستشوی فرش

شستشوی فرش و موکت از جمله مسائلی می باشد که همواره مورد توجه افراد در هنگام نظافت منزل به ویژه در خانه تکانی، قرار می گیرد. علت اهمیت بالای این موضوع در ابتدا نظافت و تمیزی فرش و همچنین حفظ بافت، تراکم، ساختار و رنگ های فرش و موکت می باشد. اما به طور کلی روش های گوناگونی به منظور شستشوی فرش و موکت وجود دارد که با توجه شرایط و موقعیت و یا مزایا و معایب آن ها انتخاب می شوند. در واقع روشی انتخابی برای شستشوی فرش باید بر اساس انتخاب بهترین نوع شوینده ها، روش خشک کردن فرش و… باشد. در ادامه با انواع روش های شستشوی فرش آشنا خواهیم شد.

شاید بار ها این سوال برای شما پیش آمده باشد که در کارگاه های قالیشویی چه اتفاق هایی می افتد؟ امروزه به سبب پیشرفت تکنولوژی و طراحی و تولید انواع ماشین های قالیشویی، روش های گوناگونی برای شستشوی انواع فرش ها و موکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما به طور کلی تمامی روش های روش های شستشوی فرش را با توجه به میزان مکانیزه بودن آن ها، می توان به سه دسته تقسیم نمود:

  • روش سنتی شستشوی فرش (به واسطه متخصصان قالیشویی و با استفاده از لوازم و تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک شستشوی فرش (به واسطه متخصصان قالیشویی و با استفاده از لوازم و تجهیزات نیمه اتومایتک)
  • روش اتوماتیک شستشوی فرش (با استفاده از انواع دستگاه ها و تجهیزات قالیشویی اتوماتیک و با نظارت مستقیم متخصصان قالیشویی)
انواع روش های شستشوی فرش

شستشوی انواع فرش به روش سنتی

یکی از انواع روش های شستشوی فرش که مورد استفاده قرار می گیرد، روش سنتی می باشد که با استفاده از آب با فشار زیاد، سعی در از بین بردن و زدودن آلودگی ها دارد. این روش شستشوی فرش در واقع همان روش قدیمی و خانگی برای شستن فرش می باشد که نیازی به ارسال فرش به قالیشویی نداشته و همراه با دشواری در منزل می باشد. این روش شستشوی فرش دارای برخی معایب نیز می باشد. از جمله این معایب می توان به عدم شناخت صحیح مواد شوینده مناسب برای تراکم های مختلف فرش ها و حتی دمای آب مورد استفاده، اشاره نمود.

انواع روش های شستشوی فرش

شستشوی فرش به روش نیمه اتوماتیک

از دیگر انواع روش های شستشوی فرش، روش نیمه اتوماتیک می باشد که همان گونه که از نام آن مشخص می باشد، در این روش به منظور شستشوی فرش نیاز به متخصصان قالیشویی و تجهیزات خاصی می باشد که قادر به شستشوی فرش در قالیشویی می باشند. به عبارتی دیگر در این روش یک فرد و یا اپراتور از وسایل و ابزار های مختلفی همچون فرچه، شلاق زن و یا ابزار آبگیری فرش و قالی، برای شستشوی فرش های استفاده می نمایند.

در واقع این روش ترکیبی از دو روش سنتی و روش تمام اتوماتیک می باشد که در آن هم نیاز به نیروی انسانی و هم ابزار مخصوص برای شستشوی فرش ها می باشد.

انواع روش های شستشوی فرش

شستشوی فرش به روش تمام اتوماتیک

اما آخرین نوع از انواع روش های شستشوی فرش، روش تمام اتوماتیک می باشد. حدس زدن نحوه شستشوی فرش در این روش، کار سختی به نظر نمی آید. همان گونه که از نام این روش مشخص می باشد، در این روش فرش ها به طور کامل و از مرحله صفر تا صد به وسیله دستگاه های تمام اتوماتیک و خاصی مورد شستشو قرار می گیرند.

دستگاه های شستشوی فرش در این روش دارای تنوع بسیار بالایی هستند که به صورت صفحه ای و یا دیسکی، فرایند شستشوی فرش ها را در قالیشویی به انجام می رسانند. خوب است بدانید که که در این روش شستشوی فرش در قالیشویی تهران واشینگ، نیروی انسانی تنها در بخش جابجایی فرش ها فعالیت داشته و در هنگام شستشوی فرش هیچ دخالتی نداشته و تنها بر آن نظارت دارد.

شستشوی فرش با بالاترین کیفیت در تهران واشینگ

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید